تحقیق بهداشت روانی و ورزش

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
تحقیق با موضوع بهداشت روانی و ورزش، در قالب doc و در 47 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
بهداشت رواني (1) ،روانپزشكي پيشگير (2) ، بهداشت رواني اجتماعي (3) ، و يا روانپزشكي اجتماعي (4) به كليه روش ها و تدابيري اطلاق مي شود كه براي جلوگيري از ابتلاء و درمان بيماري هاي رواني و توان بخشي بيماران رواني موجود به كار مي رود .
دو واژه اخير بعد از سومين انقلاب در روانپزشكي (5) از سال 1963كه باعث ايجاد مراكز جامع روانپزشكي در مناطق جغرافيائي و يا جمعيتي معين گرديده به كار مي رود .
مشكل تعريف
مشكل تعريف بهداشت رواني از آنجا سرچشمه مي گيرد كه هنوز تعريف صحيح قابل قبولي براي بهنجاري (6) نداريم . البته تعاريف و نقطه نظر هاي زيادي با توجه به شرايط و موقعيت هاي اجتماعي ، سنن و فرهنگ براي بهنجاري شده است . پزشكان و افرادي كه با ديد پزشكي به مسئله نگاه مي كنند هنجاري يا سالم بودن را نداشتن علايم بيماري تلقي مي كنند و به عبارت ديگر سلامتي و بيماري را در دو قطب مخالف يكديگر قرار مي دهند و براي اينكه فردي سالم بيمار شود بايستي از قطب سالم به قطب مخالف برود . اين امر در بعضي از بيماري ها منجمله بيماري هاي عفوني ممكن است صادق باشد ولي در بيماري هاي رواني صادق نيست . عدم وجود علايم بيمار رواني و يا از بين رفتن علايم بيماري در اثر درمان ، به اين معني نيست كه فرد از سلامت رواني كامل برخوردار و به اصطلاح سالم است .
بيماران مبتلا به صرع ، جنون ادواري و انواع افسردگي ها و نظاير آن از اين قبيلند . البته اين موضوع منحصر به بيماري هاي رواني نيست و در اكثر بيماري هاي جسماني نيز صدق مي كند . بيماران مبتلا به فشارخون و يا بيماري قند. غيره .
اگر به علت استفاده از دارو ، فشارخون عادي و يا قند خون در حد طبيعي دارند دليلي بر سلامي آنها نيست چون قطع درمان باعث پيدايش و برگشت علايم بيماري خواهد شد .
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه و كليات
تاريخچه
مختصري درباره تاريخچه بهداشت رواني در ايران
بهداشت رواني و ورزش
مراحل رشد و ارتباط آن با ورزش
نقش بزرگسالان در ورزش كودكان و نوجوانان
نقش مربي در بهداشت رواني
پژوهش در انگيزه ، رضايت و تعارض
بهداشت رواني و اجتماع
عوامل اجتماعي موثر در بهداشت رواني
مركز راهنمايي كودك
كودكان و نوجوانان ناسازگار
علل پيدايش رفتار كودكان و جوانان ناسازگار
علل عاطفي
درمان
پيشگيري
منابع دارد
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 26359 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:52 کیلوبایت

 قیمت: 38,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 47 صفحه، قابل ویرایش.