پاورپوینت (اسلاید) تجارت از دیدگاه اسلام

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان تجارت از دیدگاه اسلام ، در 9 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین.

بخشی از متن:
خداوند متعال در قرآن کریم بر انسان منت می نهد که راه تجارت داخلی و خارجی را برای او مهیا ساخته و ارتباطالت دریایی را که اکنون نیز بزرگترین تجارت های بین المللی از طریق آن انجام می گیرد در اختیار انسان قرار داده است و چـــــنان مــی فرماید : کشتی را در آن دریا شکاف می بینی تا در طلب روزی مقرر از جانب او برانید و باشد که سپاس بگذارید .
امیرالمومنین (ع) می فرماید : تجارت کنید چون تجارت موجب می شود از آنچه در دست مردم است بی نیاز گردید .
امیر مومنان علی ابن ابی طالب در فرمان خود به مالک اشتر می فرماید : با بازرگانان و صاحبان صنایع با خوبی رفتار کنید چه گروهی که در شهر و دیار خود و چه آنها که در خارج از محل زندگیشان به تجارت و رفت و آمد می پردازند . زیرا آنها آنچه را که مردم نیاز دارند از نقاط دور دست فراهم می آورند .
    امام صادق (ع) می فرمایند : تجارت موجب رشد و شکوفایی عقل می گردد و نقصان عقل را از بین خواهد برد .

1- آداب در تجارت
نیت خوب : دارو مدار اعمال به نیت بستگی دارد . انواع خوبی ها را دیده ام اما نیت خوب همه خوبی ها را در خود جمع کرده است . و از جمله اهداف و نیت هایی که یک تاجر مسلمان باید داشته باشد : نیازمند و محتاج دیگران نشود ، نفقه و امکانات رفاهی خانواده اش را تهیه کند ، مدیون دیگران نشود ، در تجارت خود نیت دعوت الی الله داشته باشد . اگر یک تاجر مدام این اوامر را رعایت کند و هر قدمی که بر می دارد از طریق عدل و احسان باشد از سعادت در آن دنیا بهره مند می گردد حال اگر در این دنیا بهره ای هم نصیبش شد که چه بهتر در غیر اینصورت سرمایه آخرت خود را از تباهی تجات داده است . چه بسا در این دنیا خسارت مالی هم ببیند ولی در آن دنیا از آن بهره مند می گردد .
راستگویی و امانت داری : امانت داری و راستگویی در واقع سرمایه اصلی تاجر مسلمان است و او می داند که خداوند علیم است و بر کارهایش علم و آگاهی دارد و مراقب اوست . که پیامبر گرامی اسلام تاجران امانت دار و راستگو را چنین وصف کرده اند که تاجران امانت دار و راستگو با پیامبران و صدیقیقن و شهدا در روز قیامت محشور می شوند .

فهرست بخشی  از مطالب:  
اقسام تجارت از دیدگاه اسلام
اهمیت تجارت از دیدگاه قرآن و پیامبران
دانش دینی
مهارت و تخصص
آداب در تجارت
انتخاب تجارت
تجارت واجب
و ...

دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 8112 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:1,898 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل دانلودی حاوی محتوای پاورپوینت و قابل ویرایش است