ترجمه مقاله Interval State Observer for Nonlinear Time Varying Systems

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع
توضیحات:
ترجمه مقاله Interval State Observer for Nonlinear Time Varying Systems، با عنوان برنامه ناظر وضعیت فاصله برای سیستم های متفاوت غیرخطی زمان، در قالب فایل pdf.

بخشی از ترجمه فارسی مقاله:
این مقاله به طراحی برنامه ناظران فاصله براي سیستم‌هاي متغیر خطی زمان (LTV) و يك گروه از سیستم‌هاي متغیر غيرخطی زمان در شکل استاندارد خروجی اختصاص داده شده است. اگر محاسبه سود بدست آمده ناظر براي برآورد همكاري و ثبات پویایی خطا محتمل باشد. طراحي ناظر فاصله امکان‌پذیر است. نشان داده شده است که تحت برخی شرایط آرام همكاري يك سیستم LTV می‌تواند با یک تبدیل خطی استاتیک مختصات تضمین شود. بهره‌وری از روش پیشنهادی از طریق شبیه سازی عددی نشان داده شده است.
۱٫ مقدمه
مسئله برآورد بردار وضعيت غيرقابل اندازه‌گيري بسیار قابل بحث است و راه‌حل آن مد نظر بسیاری از برنامه های کاربردی است. در برخی از مواقع به علت وجود عدم قطعیت (پارامتری و يا سیگنال) طراحی برآوردگر ذرات نقطه‌اي استاندارد ، مورد توجه در حالت بدون صدا براي مقدار ایده آل وضعيت، امکان‌پذیر نیست.
با این حال، یک برآورد فاصله امکان پذیر باقی مي‌ماند. با برآورد فاصله و یا مجموعه عضو، ما به ناظری دست می‌یابیم که با استفاده از اطلاعات ورودی و خروجی، تقریب بیرونی مجموعه‌ای از مقادیر (فاصله) قابل قبول را برای برای وضعیتی در هر لحظه از زمان محاسبه می‌نماید. گروه دیگری از برنامه‌های کاربردی به طور مستقیم به ارزیابی مجموعه‌ای از مقادیر قابل قبول برای وضعیت یک سیستم نامشخص می‌پردازند (که می تواند هدف برآورد در برخی از سیستم‌های تشخیص گسل، در زیست شناسی یا شیمی باشد)، برنامه ناظران فاصله به عنوان یکی راه حل‌های این مسئله پیشنهاد شده‌اند. 
روش‌های متعددی برای طراحی ناظران فاصله وجود دارد. این مقاله چارچوب طراحی ناظر فاصله را بر اساس تئوری سیستم یکنواخت دنبال می‌نماید. این رویکرد به تازگی برای سیستم‌های غیرخطی با استفاده از نمایش متغیر پارامتر خطی (LPV) با ماتریس‌های کوچک و بزرگ شناخته شده و برای سیستم‌های غیرخطی قابل‌مشاهده شرح و بسط داده شده است. یکی از پیچیده‌ترین فرضیات طراحی برنامه ناظر فاصله، با پرداختن به همکاری پویایی برآورد خطا فاصله، در بخش‌های ۱۰ و ۱۶ تا حدی حل شده است. نشان داده شده است که تحت برخی از شرایط آرام استفاده از تحول شباهت، یک ماتریس هورویتز می تواند به ماتریس‌های هورویتز و متزلر تبدیل شود(همکاری).ماتریس تحول یک راه حل معادله سیلوستر است، یک روش مفید برای محاسبه این راه حل در بخش [۱۶] آورده شده است.
هدف از این کار توسعه رویکرد طراحی ناظر فاصله برای سیستم‌هایب با ماتریس‌های غیرثابت وابسته به سیگنال‌های ورودی خروجی قابل اندازه‌گیری و زمان است. به منظور حل این مشکل یک بخش پیوست از شکل نتیجه [۱۶] ارائه شده است، که امکان محاسبه ماتریس ثابت تحول شباهت را با نمایش یک فاصله زمانی معین در فاصله ماتریس متزلر فراهم می‌آورد. این نتیجه را می‌توان برای طراحی ناظران فاصله برای سیستم‌های LPV با بردار اندازه‌گیری پارامترهای برنامه‌ریزی و یا سیستم LTV مورد استفاده قرار داد که اساس تازگی کار است. دو نمونه از چنین سیستم‌هایی در این مقاله در نظر گرفته شده است: سیستم LTV و مدل بی‌نظم لورنز (به عنوان یک سیستم غیرخطی در خروجی استاندارد).
این مقاله به شرح زیر می‌باشد. برخی از حقایق اساسی از نظریه تخمین فاصله در بخش۲ داده شده است.نتیجه اصلی در بخش ۳ شرح داده شده است.نمونه‌هایی از شبیه سازی رایانه ای در بخش ۴ ارائه شده است.
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 12335 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:605 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل دانلود رایگان مقاله انگلیسی
  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی یک فایل PDF