بخشی از ترجمه روان کتاب الشخص الاعتباری

دسته بندي : علوم انسانی » فقه و معارف اسلامی
توضیحات:
بخشی از ترجمه روان کتاب الشخص الاعتباری، در قالب فایل pdf.

الحمدالله برنامه جدید حوزه بعد از چند سال کار علمی و برنامه‌ریزی، از نزدیک شاهد بودیم که تلاش زیادی در شورای عالی محترم و مدیریت محترم حوزه شد که تا آنجا که امکان دارد نظرات اکثر اساتید و بزرگان حوزه لحاظ شود. اما مانند هر کار دیگری مسلما اجماع صد در صدی نداریم و باید همه کمک کنیم تا این برنامه آزمایشی تکمیل شود. (میزان کار کارشناسی و بارها اعمال اصلاحات این برنامه مثال زدنی است. فقط در یک نمونه تغییر محدوده امتحانی مکاسب، تعداد گروه‌ها و اساتیدی که نظر کارشناسی دادند از شمارش خارج شد. و باور نمی‌کردیم این حجم زیاد کارشناسی محقق شود، ولی شد...)
بدنه اصلی حوزویان هم چند بار نشان داده‌اند اهل همدلی و کمک برای ارتقاء طرح‌ها هستند که ان شاالله اینجا هم این روحیه زیبا خودش را نشان خواهد داد.
کتاب جدید «الشخص الاعتباری» توسط دفتر فقه معاصر در موضوع بسیار مهم و پایه‌ای شخص حقوقی و احکام آن بعد از ۳ سال کار علمی تالیف شده است.این کتاب به همراه دو کتاب تمهیدی فقه معاصر (اساس الحکومة + ولایة الامر و بحوث فقهیه) در پایه دهم الزامی است. یعنی طلاب محترم باید یکی از این سه درس را به صورت اختیاری انتخاب نمایند.
شاید بتوان گفت کسی که کتاب شخص اعتباری در این مستوی و به خصوص با تکمله‌هایی که در سال‌های آینده خواهد داشت را بخواند، عملا یک دور کامل فقه معاملات در موضوعات جدید را خوانده است.
دسته بندی: علوم انسانی » فقه و معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 14709 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 80

حجم فایل:850 کیلوبایت

  • محتوای فایل دانلودی:
    جزوه درسی 80 صفحه ای از ترجمه کتاب در قالب فایل pdf